Firmele și PFA-urile pot aplica pentru programele Rabla Clasic și Rabla Plus, în 2023, pentru a cumpăra mașini noi. Primul pas pe care trebuie să-l facă este să intre pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), unde se pot înscrie direct, indiferent de programul pentru care optează. Firmele și PFA-urile au la dispoziție, în primă fază, o perioadă de aproape 4 luni în care pot aplica, și anume între între 24 martie și 30 iunie 2023, urmând să existe și o fază a doua.
Întregul set de reguli sunt disponibile în Ordinul Ministerului Mediului 324/2020, iar cele pentru Rabla Plus sunt în Ordinul Ministerului Mediului 323/2020. Firmele și PFA-urile nu pot încasa mai mult de 200.000 de euro per solicitant (sau 100.000 de euro în cazul transportatorilor rutieri de mărfuri), echivalent în lei, iar prima de casare din Rabla Clasic și ecotichetul din Rabla Plus nu se pot cumula.
Informații utile despre Rabla clasic
Este important de menționat că, la cumpărarea unei mașini noi, se acceptă la schimb unul sau două autovehicule uzate (cele cu o vechime mai mare sau egală cu șase ani de la anul primei înmatriculări în România). Prima de casare este de 7.000 de lei, dacă se casează o mașină veche, sau de 10.000 de lei, dacă se casează două mașini vechi.
Pe lângă prima de casare, se mai pot acorda suplimentar și cinci ecobonusuri diferite, valorile lor fiind de 1.500 sau 3.000 de lei (ecobonusurile se pot cumula, în anumite condiții). Prima de casare se scade direct din prețul de vânzare al mașinii noi, cu precizarea că finanțarea poate acoperi cel mult 50% din preț. Cealaltă jumătate a sumei este asigurată de solicitant din fonduri proprii și/sau dintr-un credit bancar ori un contract de leasing financiar.
Principalele etape de bifat în Rabla Clasic sunt
- depunerea la AFM și obținerea aprobării dosarului de solicitant;
- înscrierea la un producător validat pentru achiziționarea unui autovehicul nou, obținându-se nota de înscriere (valabilă 120 de zile) și contractul de finanțare;
- predarea autovehiculului/elor uzat/e unui colector autorizat;
- radierea din evidența circulației a autovehiculului/elor uzat/e;
- prezentarea către producătorul validat a informațiilor despre distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului/elor uzat/e;
- achiziționarea autovehiculului nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere.
Printre condițiile ce trebuie bifate de solicitanți se numără: să fie la zi cu plata tuturor sumelor datorate autorităților centrale și locale, să n-aibă probleme financiare, să desfășoare activități în România.
Dosarul de înscriere trebuie să includă cererea de finanțare, certificatul de cazier fiscal, certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, certificatul de atestare fiscală privind obligațiile la Fondul pentru mediu, declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute în ultimii trei, declarația pe propria răspundere privind activitatea principală, sectoarele în care solicitantul își desfășoară activitatea și activitatea pentru care va fi utilizat autovehiculul nou.
Rabla Plus, informații utile
În cadrul acestui program, firmele și PFA-urile pot obține bani de la stat pentru achiziția de mașini noi pur electrice sau electrice hibride. În 2023, ecotichetul pentru cumpărarea unei mașini noi se obține prin casarea a maximum două mașini vechi (cele cu o vechime mai mare sau egală cu șase ani de la anul primei înmatriculări în România).
La casarea unui singur autovehicul vechi, ecotichetul este de 51.000 de lei, pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, sau de 26.000 de lei, pentru achiziționarea unui autovehicul nou electric hibrid. Dacă sunt casate două mașini vechi, ecotichetul este 54.000 de lei, respectiv 29.000 de lei.
În plus, se poate acorda, suplimentar, un ecobonus de 1.500 de lei pentru casarea fiecărui autovehicul uzat cu o vechime de cel puțin 15 ani de la data fabricației și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară.
Ecotichetul se scade direct din prețul de vânzare al mașinii noi, cu precizarea că finanțarea poate acoperi cel mult 50% din preț și că prețul poate fi de maximum 75.000 de euro. Cealaltă jumătate a sumei este asigurată de solicitant din fonduri proprii și/sau dintr-un credit bancar ori un contract de leasing financiar.
În 2023, companiile și PFA-urile pot beneficia de prima de casare, la cumpărarea unei mașini noi, dacă predau la schimb.
Principalele etape de bifat în Rabla Plus sunt
- depunerea la AFM și obținerea aprobării dosarului de solicitant;
- înscrierea la un producător validat pentru achiziționarea unui autovehicul nou, obținându-se nota de înscriere (valabilă 120 de zile) și contractul de finanțare;
- predarea autovehiculului/elor uzat/e unui colector autorizat;
- radierea din evidența circulației a autovehiculului/elor uzat/e;
- prezentarea către producătorul validat a informațiilor despre distrugerea și radierea din evidența circulației a autovehiculului/elor uzat/e;
- achiziționarea autovehiculului nou de la producătorul validat care a eliberat nota de înscriere.
Printre condițiile ce trebuie bifate de solicitanți se numără: să fie la zi cu plata tuturor sumelor datorate autorităților centrale și locale, să n-aibă probleme financiare, să desfășoare activități în România.
Dosarul de înscriere trebuie să includă cererea de finanțare, certificatul de cazier fiscal, certificatul de atestare fiscală privind obligațiile de plată către bugetul de stat, certificatul de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale și alte venituri ale bugetului local, certificatul de atestare fiscală privind obligațiile la Fondul pentru mediu, declarația pe propria răspundere privind ajutoarele de minimis obținute în ultimii trei, declarația pe propria răspundere privind activitatea principală, sectoarele în care solicitantul își desfășoară activitatea și activitatea pentru care va fi utilizat autovehiculul nou.
Facturone reinițializează libertatea pe internet!
E-Factura la Facturone
Instrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAF
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!
Articole recente:
Revoluția AI în Sectorul Financiar
În era digitalizării rapide, inteligența artificială (IA) transformă sectorul financiar, inclusiv facturarea online. IA automatizează procesele repetitive, economisind timp și reducând erorile. Algoritmii de analiză predictivă ajută la gestionarea fluxului de numerar și identificarea riscurilor de neplată. Securitatea datelor este îmbunătățită prin detectarea fraudelor, iar experiența utilizatorilor este optimizată cu asistență virtuală 24/7. Integrarea platformelor de facturare cu alte sisteme financiare facilitează un management mai eficient. Facturone este în fruntea acestei revoluții, oferind soluții avansate care îmbunătățesc eficiența, securitatea și experiența utilizatorilor, ajutând companiile să rămână competitive în era digitală.
Cum mă înscriu corect la ANAF SPV (video)
Urmărește tutorial video E-Factura la FacturoneInstrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAFÎncearcă gratuit programul de facturarePrimul program de facturare criptat din...
Cum verific daca am un certificat inrolat corect la ANAF SPV
Pentru a verifica dacă certificatul digital este înrolat corect în SPV ANAF, accesează link-ul:ANAF - Verificare status autentificare. În cazul în care întâmpini un mesaj de eroare, contactează...
Înregistrează-te și primești GRATUIT pachetul pentru microîntreprinderi
Descoperă cum Facturone simplifică tranziția la e-Factura în România. Înregistrează-te pentru a emite e-facturi gratuite, cu transmitere automată în SPV, și primești pachetul MICRO gratuit timp de un an. Află totul despre etapele implementării e-Factura și cum să te conformezi noilor reglementări fără bătăi de cap. Alătură-te azi și modernizează-ți afacerea cu Facturone!
Trimite e-Factura cu Facturone
Pasul 1 - Autorizare Facturone in ANAF SPV Accesează Setări -> E-Factura și click pe "Autorizare" Dacă deții deja un certificat digital în calculator prin USB sau certificat în cloud, poți...
Stimularea investițiilor: bonificație de 3% pentru firme
Companiile care plătesc la termen impozitul micro și impozitul pe profit trimestrial ar putea beneficia de o bonificație de 3% pentru investiții, conform unui proiect de lege adoptat la Senat....
Sfârșit de an fiscal – redirecționează impozitul pe profit
Începând cu 1 Ianuarie 2022, Legea 322/2021 a introdus un mecanism ce permite contribuabililor să redirecționeze sumele neutilizate din sponsorizări, acte de mecenat sau burse private din...
Detalii privind garanția-returnare pentru un mediu sustenabil
Românii sunt invitați să facă parte dintr-o inițiativă inovatoare ce aduce beneficii atât mediului, cât și economiei locale: Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Iată cum funcționează acest...
Inovație în Facturare: Serviciul e-Factura Automatizat, în curând la Facturone
Stimați clienți, Suntem încântați să vă anunțăm că lucrăm la implementarea unui nou serviciu inovator: e-Factura cu trimitere automată! Acest serviciu va facilita procesul de facturare,...
Citește mai multe articole din categorie:
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!