La 30 septembrie 2020, Comisia Europei a publicat note explicative privind noile reguli privind aplicarea TVA-ului în comerțul electronic. Aceste note explicative sunt menite să ajute întreprinderile online și, în special, IMM-urile să își înțeleagă obligațiile de TVA care decurg din aprovizionarea transfrontalieră către consumatorii din UE.
Datorită dificultăților practice create de măsurile luate pentru combaterea pandemiei coronavirusului, aplicarea noilor reguli privind comerțul electronic cu TVA este amânată cu șase luni. Astfel, normele se vor aplica începând cu 1 iulie 2021 în loc de 1 ianuarie 2021, acordând statelor membre și întreprinderilor timp suplimentar pentru pregătire.
Comisia a propus legislația în două etape
Primele măsuri au intrat în vigoare în 2015 și au acoperit serviciile de telecomunicații, radiodifuziune și electronice pentru consumatori. Al doilea pachet de măsuri a fost adoptat de Consiliu în decembrie 2017 și a extins simplificarea la vânzările la distanță de bunuri, precum și la orice tip de serviciu transfrontalier furnizat clienților finali care au loc în UE. Aceste din urmă măsuri, denumite și „pachetul de comerț electronic cu TVA”, vor fi aplicate începând cu 1 iulie 2021. Extinderea MOSS și dispozițiile speciale referitoare la obligațiile interfețelor electronice vor intra în vigoare la 1 iulie 2021 deoarece sistemele IT trebuie adaptate sau dezvoltate.
Pe scurt, această decizie a fost luată deoarece Uniunea Europeană pierde anual sute de milioane de euro din neimpozitarea coletelor care vin din afara țărilor membre a căror valoare este sub 10 dolari. Astfel că începând de la 1 iulie 2021 orice comandă făcută din China sau orice altă țară non-UE se va supune aplicării TVA.
Pentru a înțelege exact cum ne afectează această decizie vom explica cea mai comună situație. La achiziționarea unei carcase de telefon în valoare de 2 dolari se vor îndeplini pașii următori:
- Aceasta va ajunge la Poşta Vamală ceea ce înseamnă că va trebui să ne prezentăm de fiecare dată personal să o ridicăm și implicit va trebui să aşteptăm la nişte cozi interminabile.
- Odată ajunşi în faţa oficiului poştal/vamal va trebui făcută dovada preţului şi achitarea sumei de 2 dolari (aproximativ 8 lei) + 19% TVA (aproximativ 1.5 lei) + 8 lei taxa de vamă = un total de 17.5 lei (aproximativ 4.4 dolari).
Facturone reinițializează libertatea pe internet!
E-Factura la Facturone
Instrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAF
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!
Articole recente:
Revoluția AI în Sectorul Financiar
În era digitalizării rapide, inteligența artificială (IA) transformă sectorul financiar, inclusiv facturarea online. IA automatizează procesele repetitive, economisind timp și reducând erorile. Algoritmii de analiză predictivă ajută la gestionarea fluxului de numerar și identificarea riscurilor de neplată. Securitatea datelor este îmbunătățită prin detectarea fraudelor, iar experiența utilizatorilor este optimizată cu asistență virtuală 24/7. Integrarea platformelor de facturare cu alte sisteme financiare facilitează un management mai eficient. Facturone este în fruntea acestei revoluții, oferind soluții avansate care îmbunătățesc eficiența, securitatea și experiența utilizatorilor, ajutând companiile să rămână competitive în era digitală.
Cum mă înscriu corect la ANAF SPV (video)
Urmărește tutorial video E-Factura la FacturoneInstrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAFÎncearcă gratuit programul de facturarePrimul program de facturare criptat din...
Cum verific daca am un certificat inrolat corect la ANAF SPV
Pentru a verifica dacă certificatul digital este înrolat corect în SPV ANAF, accesează link-ul:ANAF - Verificare status autentificare. În cazul în care întâmpini un mesaj de eroare, contactează...
Înregistrează-te și primești GRATUIT pachetul pentru microîntreprinderi
Descoperă cum Facturone simplifică tranziția la e-Factura în România. Înregistrează-te pentru a emite e-facturi gratuite, cu transmitere automată în SPV, și primești pachetul MICRO gratuit timp de un an. Află totul despre etapele implementării e-Factura și cum să te conformezi noilor reglementări fără bătăi de cap. Alătură-te azi și modernizează-ți afacerea cu Facturone!
Trimite e-Factura cu Facturone
Pasul 1 - Autorizare Facturone in ANAF SPV Accesează Setări -> E-Factura și click pe "Autorizare" Dacă deții deja un certificat digital în calculator prin USB sau certificat în cloud, poți...
Stimularea investițiilor: bonificație de 3% pentru firme
Companiile care plătesc la termen impozitul micro și impozitul pe profit trimestrial ar putea beneficia de o bonificație de 3% pentru investiții, conform unui proiect de lege adoptat la Senat....
Sfârșit de an fiscal – redirecționează impozitul pe profit
Începând cu 1 Ianuarie 2022, Legea 322/2021 a introdus un mecanism ce permite contribuabililor să redirecționeze sumele neutilizate din sponsorizări, acte de mecenat sau burse private din...
Detalii privind garanția-returnare pentru un mediu sustenabil
Românii sunt invitați să facă parte dintr-o inițiativă inovatoare ce aduce beneficii atât mediului, cât și economiei locale: Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Iată cum funcționează acest...
Inovație în Facturare: Serviciul e-Factura Automatizat, în curând la Facturone
Stimați clienți, Suntem încântați să vă anunțăm că lucrăm la implementarea unui nou serviciu inovator: e-Factura cu trimitere automată! Acest serviciu va facilita procesul de facturare,...
Citește mai multe articole din categorie:
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!