În ultimii 30 de ani, internetul a transformat lumea în care trăim și de atunci ne petrecem timpul și viața în mediul online.

În urma revoluționării internetului au fost descoperite lucruri inovative dar, fără să ne dăm seama, ne-a fost pusă în pericol una dintre cele mai importante caracteristici și anume, dreptul la intimitate. Totuși, în ultimul timp, oamenii au început să conștientizeze că sectorul privat reprezintă o amenințare asupra vieții și datelor personale.

Pentru a putea înțelege de ce intimitatea este în pericol, haideți să aruncăm o privire la giganții internetului care au pus monopol pe piață și a căror supraviețuire depinde de supravegherea activității din online.

Orice persoană care se conectează la internet poate citi ultimele știri, poate asculta muzica preferată, poate conversa cu prietenii pe rețelele de socializare ori să caute orice informație, toate acestea în mod gratuit. În trecut, cu toții acceptam aceste servicii gratuite fără să ne întrebăm vreodată cum își pot permite aceste companii să plătească angajaților salarii generoase, ba chiar să își răspândească sediile în cele mai costisitoare și cunoscute metropole ale lumii.

Ceea ce societatea a început să conștientizeze este că, în schimbul serviciilor gratuite, companiile precum Google și Facebook, strâng și centralizează toate datele pe care noi le punem la dispoziție.

Iată ce spunea directorul Google în 2010, Eric Schmidt „ Noi știm unde te afli. Noi știm unde ai fost. Noi știm mai mult sau mai puțin decât crezi”.

Pentru a vă face o idee despre acești „giganti”, în perioada fiscală a anului 2018, Facebook a avut venituri de 51.9 milioane de dolari, dintre care 91% au venit din reclame.

Compania mamă a Google-lui, Alphabet, a avut venituri de 129.9 milioane de dolari, dintre care 84% au provenit din vânzarea de anunțuri direcționate, anunțuri realizate cu ajutorul datelor personale.

Reclamele sunt mult mai eficiente și mult mai valoroase atunci când sunt afișate anumitor clienți, în anumite momente.  De exemplu, o companie de  produse cosmetice pentru doamne ar plăti mai mult pentru ca reclamele lor să fie afișate și vizualizate de persoanele interesate de astfel de produse.

În mod normal, companiile a căror supraviețuire și capital depind de supravegherea online sunt motivate să urmărească, să salveze și să învețe cât mai multe despre utilizatorii lor.

Sub presiune, pentru a-și atinge target-urile trimestriale, aceste companii vor continua să forțeze barierele intimității și asta doar pentru a se bucura de avantajele publicității.

Din perspectiva Facebook-ului sau a Google-ului, noi utilizatorii de servicii gratuite suntem cu adevărat un produs iar clienții sunt business-urile care plătesc pentru propriile reclame. 

Implicațiile tehnologiei datelor

Fiindcă veniturile provenite din publicitate reprezintă motivația ce determină creșterea invaziei în intimitatea noastră, tehnologiile care stochează informații sunt mai ușor accesibile și permit intreprinderilor să utilizeze toate datele pe care acestea le obțin.

Istoricul nostru de căutare, coordonatele noastre GPS, tot ceea ce scriem atunci când vrem să trimitem un email, toate acestea sunt stocate. Salvarea acestor date determină ca intimitatea noastră să fie clar abuzată.

Tehnologia software-lor va continua să se îmbunătățească fapt determinat de creșterea cantității de date. După cum putem observa, există tehnologii de recunoaștere facială sau recunoaștere vocală care devin treptat rivalii adevărați ai oamenilor.

Inevitabil, în următorii 30 de ani, va avea loc la scară largă utilizarea sistemelor care vor folosi date din surse diferite. Cele mai personale date vor fi controlate de cei ale căror interese nu coincid cu ale noastre și, împreună cu programe de analiză mult mai puternice vor provoca o discriminare în masă, suprimare și chiar pierderea libertății.

Un nou model de Business pe internet

Intimitatea și target-urile publicitare sunt două concepte total diferite. Pentru a proteja intimitatea în mediul online trebuie să scăpăm de modelul business-ului capitalizat pe supraveghere.

La Facturone exact asta facem. Nu urmărim activitatea, nu colectăm ip-uri și stocăm datele criptat. Noi credem că orice persoană are dreptul la intimitate și întotdeauna vă vom furniza conturi criptate, echipate cu toate caracteristicile necesare pentru securitatea și confidențialitatea de care aveți nevoie.

Singurii noștri clienți sunteți dumneavoastră și, de aceea, întotdeauna vă vom pune interesele înainte de orice. Acesta este modul în care considerăm că trebuie să funcționeze cu adevărat un serviciu web.

Cu susținerea voastră, vom putea demonstra lumii ceea ce este cu adevarat o alternativă viabilă de business și, în acest mod încurajăm și alte companii să adopte această caracteristică, aceea a confidențialității.

Facturone reințializează libertatea pe internet.