În ultimii 30 de ani, internetul a transformat lumea în care trăim și de atunci ne petrecem timpul și viața în mediul online.
În urma revoluționării internetului au fost descoperite lucruri inovative dar, fără să ne dăm seama, ne-a fost pusă în pericol una dintre cele mai importante caracteristici și anume, dreptul la intimitate. Totuși, în ultimul timp, oamenii au început să conștientizeze că sectorul privat reprezintă o amenințare asupra vieții și datelor personale.
Pentru a putea înțelege de ce intimitatea este în pericol, haideți să aruncăm o privire la giganții internetului care au pus monopol pe piață și a căror supraviețuire depinde de supravegherea activității din online.
Orice persoană care se conectează la internet poate citi ultimele știri, poate asculta muzica preferată, poate conversa cu prietenii pe rețelele de socializare ori să caute orice informație, toate acestea în mod gratuit. În trecut, cu toții acceptam aceste servicii gratuite fără să ne întrebăm vreodată cum își pot permite aceste companii să plătească angajaților salarii generoase, ba chiar să își răspândească sediile în cele mai costisitoare și cunoscute metropole ale lumii.
Ceea ce societatea a început să conștientizeze este că, în schimbul serviciilor gratuite, companiile precum Google și Facebook, strâng și centralizează toate datele pe care noi le punem la dispoziție.
Iată ce spunea directorul Google în 2010, Eric Schmidt „ Noi știm unde te afli. Noi știm unde ai fost. Noi știm mai mult sau mai puțin decât crezi”.
Pentru a vă face o idee despre acești „giganti”, în perioada fiscală a anului 2018, Facebook a avut venituri de 51.9 milioane de dolari, dintre care 91% au venit din reclame.
Compania mamă a Google-lui, Alphabet, a avut venituri de 129.9 milioane de dolari, dintre care 84% au provenit din vânzarea de anunțuri direcționate, anunțuri realizate cu ajutorul datelor personale.
Reclamele sunt mult mai eficiente și mult mai valoroase atunci când sunt afișate anumitor clienți, în anumite momente. De exemplu, o companie de produse cosmetice pentru doamne ar plăti mai mult pentru ca reclamele lor să fie afișate și vizualizate de persoanele interesate de astfel de produse.
În mod normal, companiile a căror supraviețuire și capital depind de supravegherea online sunt motivate să urmărească, să salveze și să învețe cât mai multe despre utilizatorii lor.
Sub presiune, pentru a-și atinge target-urile trimestriale, aceste companii vor continua să forțeze barierele intimității și asta doar pentru a se bucura de avantajele publicității.
Din perspectiva Facebook-ului sau a Google-ului, noi utilizatorii de servicii gratuite suntem cu adevărat un produs iar clienții sunt business-urile care plătesc pentru propriile reclame.
Implicațiile tehnologiei datelor
Fiindcă veniturile provenite din publicitate reprezintă motivația ce determină creșterea invaziei în intimitatea noastră, tehnologiile care stochează informații sunt mai ușor accesibile și permit intreprinderilor să utilizeze toate datele pe care acestea le obțin.
Istoricul nostru de căutare, coordonatele noastre GPS, tot ceea ce scriem atunci când vrem să trimitem un email, toate acestea sunt stocate. Salvarea acestor date determină ca intimitatea noastră să fie clar abuzată.
Tehnologia software-lor va continua să se îmbunătățească fapt determinat de creșterea cantității de date. După cum putem observa, există tehnologii de recunoaștere facială sau recunoaștere vocală care devin treptat rivalii adevărați ai oamenilor.
Inevitabil, în următorii 30 de ani, va avea loc la scară largă utilizarea sistemelor care vor folosi date din surse diferite. Cele mai personale date vor fi controlate de cei ale căror interese nu coincid cu ale noastre și, împreună cu programe de analiză mult mai puternice vor provoca o discriminare în masă, suprimare și chiar pierderea libertății.
Un nou model de Business pe internet
Intimitatea și target-urile publicitare sunt două concepte total diferite. Pentru a proteja intimitatea în mediul online trebuie să scăpăm de modelul business-ului capitalizat pe supraveghere.
La Facturone exact asta facem. Nu urmărim activitatea, nu colectăm ip-uri și stocăm datele criptat. Noi credem că orice persoană are dreptul la intimitate și întotdeauna vă vom furniza conturi criptate, echipate cu toate caracteristicile necesare pentru securitatea și confidențialitatea de care aveți nevoie.
Singurii noștri clienți sunteți dumneavoastră și, de aceea, întotdeauna vă vom pune interesele înainte de orice. Acesta este modul în care considerăm că trebuie să funcționeze cu adevărat un serviciu web.
Cu susținerea voastră, vom putea demonstra lumii ceea ce este cu adevarat o alternativă viabilă de business și, în acest mod încurajăm și alte companii să adopte această caracteristică, aceea a confidențialității.
Facturone reințializează libertatea pe internet.
E-Factura la Facturone
Instrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAF
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!
Articole recente:
Revoluția AI în Sectorul Financiar
În era digitalizării rapide, inteligența artificială (IA) transformă sectorul financiar, inclusiv facturarea online. IA automatizează procesele repetitive, economisind timp și reducând erorile. Algoritmii de analiză predictivă ajută la gestionarea fluxului de numerar și identificarea riscurilor de neplată. Securitatea datelor este îmbunătățită prin detectarea fraudelor, iar experiența utilizatorilor este optimizată cu asistență virtuală 24/7. Integrarea platformelor de facturare cu alte sisteme financiare facilitează un management mai eficient. Facturone este în fruntea acestei revoluții, oferind soluții avansate care îmbunătățesc eficiența, securitatea și experiența utilizatorilor, ajutând companiile să rămână competitive în era digitală.
Cum mă înscriu corect la ANAF SPV (video)
Urmărește tutorial video E-Factura la FacturoneInstrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAFÎncearcă gratuit programul de facturarePrimul program de facturare criptat din...
Cum verific daca am un certificat inrolat corect la ANAF SPV
Pentru a verifica dacă certificatul digital este înrolat corect în SPV ANAF, accesează link-ul:ANAF - Verificare status autentificare. În cazul în care întâmpini un mesaj de eroare, contactează...
Înregistrează-te și primești GRATUIT pachetul pentru microîntreprinderi
Descoperă cum Facturone simplifică tranziția la e-Factura în România. Înregistrează-te pentru a emite e-facturi gratuite, cu transmitere automată în SPV, și primești pachetul MICRO gratuit timp de un an. Află totul despre etapele implementării e-Factura și cum să te conformezi noilor reglementări fără bătăi de cap. Alătură-te azi și modernizează-ți afacerea cu Facturone!
Trimite e-Factura cu Facturone
Pasul 1 - Autorizare Facturone in ANAF SPV Accesează Setări -> E-Factura și click pe "Autorizare" Dacă deții deja un certificat digital în calculator prin USB sau certificat în cloud, poți...
Stimularea investițiilor: bonificație de 3% pentru firme
Companiile care plătesc la termen impozitul micro și impozitul pe profit trimestrial ar putea beneficia de o bonificație de 3% pentru investiții, conform unui proiect de lege adoptat la Senat....
Sfârșit de an fiscal – redirecționează impozitul pe profit
Începând cu 1 Ianuarie 2022, Legea 322/2021 a introdus un mecanism ce permite contribuabililor să redirecționeze sumele neutilizate din sponsorizări, acte de mecenat sau burse private din...
Detalii privind garanția-returnare pentru un mediu sustenabil
Românii sunt invitați să facă parte dintr-o inițiativă inovatoare ce aduce beneficii atât mediului, cât și economiei locale: Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Iată cum funcționează acest...
Inovație în Facturare: Serviciul e-Factura Automatizat, în curând la Facturone
Stimați clienți, Suntem încântați să vă anunțăm că lucrăm la implementarea unui nou serviciu inovator: e-Factura cu trimitere automată! Acest serviciu va facilita procesul de facturare,...
Citește mai multe articole din categorie:
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!