Întreprinderile mici și mijlocii (IMM), inclusiv microîntreprinderile, vor putea accesa abia în primăvară un program nou de finanțare gestionat de Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării (MCID). Prin intermediul acestuia, IMM-urile vor putea asigura salariaților, pe banii statului, cursuri online de instruire ce țin de tehnologiile emergente. Momentan, programul nu este funcțional, pentru că trebuie pusă la punct platforma online ce va fi folosită pentru înscrieri și derularea cursurilor. Se estimează că abia în martie 2023 va fi posibil pentru IMM-uri să depună solicitări.
„Obiectivul principal îl reprezintă sprijinirea întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), prin acordarea de fonduri nerambursabile pentru îmbunătățirea competențelor în rândul angajaților, cu aplicabilitate în tehnologiile emergente”, scrie în Ordinul MCID 20.953/2022, care a apărut în Monitorul Oficial la începutul lunii august 2022.
Totuși, chiar dacă regulile sunt oficiale de ceva vreme, mai trebuie parcurși anumiți pași de către autorități până ce IMM-urile vor putea depune efectiv solicitări, această etapă fiind programată momentan pentru martie 2023, conform unui anunț recent:
„Conform calendarului estimativ de implementare a acestei investiții, IMM-urile vor putea aplica pentru finanțare, în condițiile prevăzute de schema de ajutor de minimis aprobată, începând cu luna martie 2023 (data exactă de la care firmele vor putea depune aplicațiile de finanțare va fi anunțată în timp util, atât pe pagina de internet a MCID, cât și pe cea a Autorității pentru Digitalizarea României – Organismul Intermediar pentru Promovarea Societății Informaționale).”
Din ordin reiese că este vorba de următoarele tehnologii emergente: internet of things, big data, cloud technologies, învățarea automată, inteligența artificială, automatizarea proceselor robotice, blockchain, cyber-physical systems, additive manufacturing.
Concret, IMM-urile care vor fi selectate, după derularea online a înscrierilor pe o viitoare platformă a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), vor putea asigura salariaților participarea online la cursuri de instruire privind tehnologiile emergente. Instruirea va fi pentru perfecționare sau pentru recalificare, însă exclusiv în domeniile enumerate, iar ajutorul se va acorda dacă salariații obțin diploma de absolvire.
Din mecanismul descris de schema de minimis reiese că statul va acorda un grant de maximum 17.000 de euro pentru fiecare solicitant acceptat în program (în funcție de numărul salariaților instruiți), însă banii vor fi plătiți direct formatorilor acceptați în program, după derularea și absolvirea cursurilor.
„Cheltuielile eligibile (…) se vor efectua doar după selectarea solicitării de sprijin depuse de către IMM și semnarea contractului de sprijin de către acesta și subadministratorul schemei (ADR – n. red.). Plata ajutorului de minimis către beneficiari se va realiza prin reducerea valorii pe care aceștia trebuie să o plătească entităților cu rol de «parteneri» în cadrul prezentei scheme pentru serviciile de perfecționare/recalificare de care beneficiază angajații fiecăruia dintre beneficiari”, prevede actul normativ.
Cum va funționa, schema de minimis?
- ADR va dezvolta sau va cumpăra o platformă online în care se vor derula înscrierile IMM-urilor care vor să ceară ajutorul de minimis, iar aceasta va avea și o componentă de e-Learning, pentru că formarea și evaluarea se vor face online.
- ADR va face o selecție a formatorilor care vor derula cursuri de instruire privind tehnologiile emergente.
- IMM-urile vor depune solicitările pentru grant (și documentația justificativă aferentă) la ADR, în cadrul platformei online amintite (conform autorităților, acest lucru urmează a se derula în martie 2023), iar selecția se va face pe principiul primul venit, primul servit.
- Derularea online a cursurilor de instruire și apoi evaluarea competențelor profesionale dobândite de salariații IMM-urilor acceptate în program, prin intermediul platformei ADR. Cei care absolvă cursurile vor primi diplome.
- Plata ajutorului de minimis va fi făcută, de către ADR, direct formatorilor, numai în baza diplomelor acordate.
Solicitanții IMM-uri vor putea accesa programul dacă sunt societăți și dacă n-au probleme financiare (datorii mari la stat, insolvență, faliment etc.).
Ajutorul de minimis va fi acordat din fonduri aferente Planului Național de Redresare și Reziliență.
Atenție! Deși schema de minimis a fost oficializată, mai este nevoie de câțiva pași înainte ca ADR să anunțe perioada exactă în care IMM-urile se vor putea înscrie în programul gestionat de MCID.
Facturone reinițializează libertatea pe internet!
E-Factura la Facturone
Instrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAF
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!
Articole recente:
Revoluția AI în Sectorul Financiar
În era digitalizării rapide, inteligența artificială (IA) transformă sectorul financiar, inclusiv facturarea online. IA automatizează procesele repetitive, economisind timp și reducând erorile. Algoritmii de analiză predictivă ajută la gestionarea fluxului de numerar și identificarea riscurilor de neplată. Securitatea datelor este îmbunătățită prin detectarea fraudelor, iar experiența utilizatorilor este optimizată cu asistență virtuală 24/7. Integrarea platformelor de facturare cu alte sisteme financiare facilitează un management mai eficient. Facturone este în fruntea acestei revoluții, oferind soluții avansate care îmbunătățesc eficiența, securitatea și experiența utilizatorilor, ajutând companiile să rămână competitive în era digitală.
Cum mă înscriu corect la ANAF SPV (video)
Urmărește tutorial video E-Factura la FacturoneInstrucțiuni despre cum să emiți E-factura către ANAFÎncearcă gratuit programul de facturarePrimul program de facturare criptat din...
Cum verific daca am un certificat inrolat corect la ANAF SPV
Pentru a verifica dacă certificatul digital este înrolat corect în SPV ANAF, accesează link-ul:ANAF - Verificare status autentificare. În cazul în care întâmpini un mesaj de eroare, contactează...
Înregistrează-te și primești GRATUIT pachetul pentru microîntreprinderi
Descoperă cum Facturone simplifică tranziția la e-Factura în România. Înregistrează-te pentru a emite e-facturi gratuite, cu transmitere automată în SPV, și primești pachetul MICRO gratuit timp de un an. Află totul despre etapele implementării e-Factura și cum să te conformezi noilor reglementări fără bătăi de cap. Alătură-te azi și modernizează-ți afacerea cu Facturone!
Trimite e-Factura cu Facturone
Pasul 1 - Autorizare Facturone in ANAF SPV Accesează Setări -> E-Factura și click pe "Autorizare" Dacă deții deja un certificat digital în calculator prin USB sau certificat în cloud, poți...
Stimularea investițiilor: bonificație de 3% pentru firme
Companiile care plătesc la termen impozitul micro și impozitul pe profit trimestrial ar putea beneficia de o bonificație de 3% pentru investiții, conform unui proiect de lege adoptat la Senat....
Sfârșit de an fiscal – redirecționează impozitul pe profit
Începând cu 1 Ianuarie 2022, Legea 322/2021 a introdus un mecanism ce permite contribuabililor să redirecționeze sumele neutilizate din sponsorizări, acte de mecenat sau burse private din...
Detalii privind garanția-returnare pentru un mediu sustenabil
Românii sunt invitați să facă parte dintr-o inițiativă inovatoare ce aduce beneficii atât mediului, cât și economiei locale: Sistemul de Garanție-Returnare (SGR). Iată cum funcționează acest...
Inovație în Facturare: Serviciul e-Factura Automatizat, în curând la Facturone
Stimați clienți, Suntem încântați să vă anunțăm că lucrăm la implementarea unui nou serviciu inovator: e-Factura cu trimitere automată! Acest serviciu va facilita procesul de facturare,...
Citește mai multe articole din categorie:
Încearcă gratuit programul de facturare
Primul program de facturare criptat din lume!